First stop Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mandy - WaarBenJij.nu First stop Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mandy - WaarBenJij.nu

First stop Bangkok

Blijf op de hoogte en volg mandy

15 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hi allemaal,

Hier is ie dan, het eerste verslag vanuit het verre oosten!! Het liefst plaatste ik al een verslag op de eerste dag van aankomst, omdat alles zo mooi, nieuw, gek en interessant is! Maarja dat gaat natuurlijk niet. Nu een verslag van de eerste week: Bangkok en omgeving.

Eerst nog even over de vlucht. Het ging opzich prima, alleen op de tussenlanding in Abu Dabi belandde we in een mierenhoop van mensen, jammer dat we geen foto hebben want dit was echt niet normaal. Zo druk dat we allebei gewoon een beetje niet goed werden ervan. Bijna boarden gemist, maarja we waren niet de enige natuurlijk. Dus eenmaal in het vliegtuig waren we blij dat we zaten(niet geslapen trouwens, dus een nacht overgeslagen)
Na een megadure taxi(afdingen hadden we de energie niet meer voor)waren we dan op kao san road aanbeland, DE backpacker place to be! Wij zaten in een straatje net erachter dus wel lekker rustig kunnen slapen...beetje rondgelopen en geprobeerd om naar grand palace te gaan(grote tempel) Tuurlijk verdwaald, maarja toen een andere tegengekomen en daar wat foto's geschoten. Voor de terugweg maar een tuktuk geregeld en ook vandaag een paar tours geboekt: naar de erawan waterfalls, ayuttaya(oude hoofdstad) en dagje floating markets en river kwai. Bij het hotel kon je verschillende tours boeken en we hadden toch een week hier in bkk ;)

Als eerst de Erawan waterfalls op vrijdag(Google it) We zouden om 07.00 worden opgehaald en ik verwachtte al een beetje dat ze te laat zouden komen(want das standaard) maar ze kwamen wel heel erg laat, 8.15, dus das al geen goed begin....De weg ernaartoe was lang, langer als gedacht, 3,5uur!! Maar toen we er eenmaal waren, wel zin in! De Erawan waterfalls zijn in kanchantaburi en we wilde daar niet heen backpacken dus een dagtrip was ideaal. Eerst even een Thaise lunch(die heel pittig was!) En toen aan de wandel, het was namelijk best een klim om de verschillende levels te bereiken. We zijn tot level 4 gekomen van de 7, dus das opzich best knap met ruim 30 graden en een jetlag(hadden die nacht ook maar 3 uurtjes geslapen)
Hele mooie plateau watervallen gezien en je kon er ook lekker in zwemmen, dat was wel erg gaaf! Maar voor Ginny een beetje spannend want er zwommen grote vissen in die in je voeten wilde happen! Maar toch haar angst overwonnen en erin gegaan ;) Ik heb er een beetje tussendoor gezwommen, het voelde een beetje aan als die minivisjes die je voeten 'schoon' eten, was wel grappig dus.(deze waren alleen iets van 30cm ;))
Ik merk alweer dat ik veel te veel details wil vertellen, maar alles is zo leuk! Zal het korter moeten houden, anders zitten jullie morgen nog te lezen!
Rond 16u weer opweg naar Bangkok en dat was een verschrikkelijk ritje, maargoed dat we niet snel wagenziek worden ;) zegt denk ik genoeg! Daarna op kao san road even nog een subway broodje gehaald, want die Thaise maaltijden zijn wel even wennen! Een lange dag, waarin veel te veel gereden, maar toch ook al iets moois gezien van Thailand op onze 2de volle dag hier ;)(foto's zijn lastig te posten op deze pagina, we proberen af en toe foto's te posten op de facebook pagina en anders moeten jullie maar geduld hebben tot mei :p)

Zaterdag een rustdagje, wat langer geslapen en lekker ontbeten bij onze favo chill plek, mama masur. Daarna even foto's op fb gezet. Smiddags dan poging 2 om de grand palace tempel te bezoeken, was ie al gesloten! Lekker dom. Toen dachten we, nou, nu zijn we hier, lopen wel even naar die andere(Wat Po tempel, van een grote liggende gouden Buddha) Daar moest je entree betalen en dat hadden we niet genoeg. Balen dus! Toen maar een tuktuk geregeld terug naar koa san. Maar onze tuktuk chauffeur besloot om recht naar de rellen toe te rijden en tja, toen stond het verkeer in een keer vast(ivm rellen zijn veel wegen afgesloten rond kao san road) Wilde hij dat we gingen lopen maar wij wisten de weg niet, gaf hij me een tikje en moesten we eruit. Nou, hij kon mooi fluiten naar zn geld! Wij dus snel weggelopen haha. Uiteindelijk waren we vlakbij en liepen we met gemak zo langs het plein op waar ze protesteerden. No big deal dus! Wel waren ze druk bezig met shirtjes maken waarop stond dat er cityshutdown kwam op de 13de, de dag dat we naar ayuttaya(de oude hoofdstad) zouden gaan op tour...was toen dus even nog spannend of het allemaal wel door zou gaan!
Aangezien de dag niet echt lekker liep, afgesloten met een cocktail en lekker avondeten in ons straatje!

Zondag weer vroeg op voor een nieuwe tour, dit keer kwam hij ipv 07.00 ons om 07.45 ophalen, er zit vooruitgang in ;) Op weg naar de floating market en river kwai bridge! Al snel kwamen we aan bij de markt en we hoopte eigenlijk dat we tussen de locals zouden komen. Dit was dus niet zo en alles was mega toeristisch. Wel leuk om mee te maken en om te zien. Echt een markt op water waar je eten/drinken/souvenirs kan kopen van oude vrouwtjes die zelf ook in een bootje zitten, of langs de kant. Zelfs eetbootjes waar ze vers eten voor je klaarmaken. Daar onze eerste souvenirs gescoord, Ginny armbandjes en ik een enkelbandje(en nee, ik ga niet sparen zoals in Australië, anders 2 armen/enkels vol aan het einde ;)) Daarna gingen we met een speed longtale boot langs de locals die langs de rivier wonen. Toen weer in de bus, op naar river kwai en ik voelde me wederom weer een reus met mn benen in mn nek want ik pas dus niet in die kleine tourbusjes :( Dus das wel even pech, want dat zal nog veel vaker gaan gebeuren...
Maargoed, toch heel aangekomen bij de river kwai bridge. Waarschijnlijk ben ik verwend met goeie tours van Australië, maar tot nu toe niet echt goede tours gehad. Het lijkt hier eigenlijk gewoon dat je voor vervoer en een lunch betaalt, word je ergens gedropt en dan moet je zelf maar zien wat je doet. Terwijl ik gewend ben dat je tijdens een tour juist dingen krijgt uitgelegd over de omgeving en de weg word geleid etc. Das hier dan denk ik anders. We zijn dus zelf de brug een stuk overgelopen voor wat mooie foto's en naar het museum gegaan. Maarja, niet veel wijzer geworden dus waarom hij daar is en wat de geschiedenis erachter is etc(achteraf in het hotel met WiFi gegoogled...)Toen weer een laaaaange rit naar huis in het kabouterbusje. 's Avonds weer ergens gegeten op kao san road, wel gek om gewoon komende 4 maanden 3x per dag uit eten te gaan. Het kost trouwens allemaal geen drol, meestal zijn we rond de 6-7 euro kwijt met zn 2en per maaltijd ;)

Maandag werden we om 07.15 opgehaald voor een dagje ayuttaya, een kwartiertje te laat dit keer. Ook vrij snel op weg en dit keer met een tourgids(waar we uiteindelijk nog niks aan hadden vanwege zn engelse uitspraak haha) Het gaat iedere keer dus iets beter met de tours ;) Alleen vandaag was city shutdown in Bangkok en vooral in de buurt van kao san road. Handig! Opzich kwamen we er 's ochtends nog wel doorheen en stonden mensen vooral op straat en in de file, om express het verkeer vast te laten lopen. We zijn naar 6 tempels geweest en was wel indrukwekkend. Maarrrr, op een gegeven moment begonnen ze wel op elkaar te lijken! Weer een Thaise lunch, rijst met kip/groenten in een sausje, dit keer niet pittig. En rond half 3 weer naar huis, dit was wat lastiger aangezien het nu nog drukker was op de weg. Maar onze chauffeur reed zo ver als hij kon en het was maar 10min lopen naar ons guesthouse. Wederom niks te zien dus en niet veel aan de hand, gelukkig maar!
Trouwens vandaag mn huidje weer flink verpest, selectief verbrand op mm rug, de ene kant wel en de ander niet, met een keurige witte streep van mm bhbandje errug sexy dus! Zal je net zien, smeer me keurig in en net mn rug vergeten vanmorgen :( Maarja, gaat ook wel weer voorbij en zullen vast niet mn enige strepen worden deze reis!
De rest vd dag rustig aan gedaan, is best pittig om steeds zo vroeg op te staan aangezien de jetlag nog niet helemaal weg is. Ginny zit er al aardig in, maar ik nog niet helemaal. Maar krijg er iedere nacht wat meer slaap bij ;)

Dinsdag was voor mij een beetje een baaldag, was die nacht ziek geworden: combi van verschillende dingen en dus beetje grieperig en slaap te kort(zit nog in de NLse tijd) Ik ben op de kamer gebleven en Ginny is naar de golden palace en Wat Po tempel geweest en ze had hele mooie foto's! Dus was ik er toch ook een beetje ;) Smiddags toch even een 'frisse' neus gehaald(voor zover dat kan hier met al die uitlaatgassen haha) En een beetje geshopped hier(beste medicijn ;)) een leuk hemdje zodat ik een andere weer kon dumpen uit mn backpack. 's Avonds rustig aan gedaan en op tijd naar bed want morgen(vandaag dus) een vroege vlucht naar Chiang Mai!
Beetje een gekke afsluiter voor mij omdat ik nog steeds koorts heb. Maar dan nog, Bangkok is een leuke stad, maar 6 dagen is lang zat! Heb wel het idee dat we een hoop gezien hebben hier. En hoor dat de rellen veel in het nieuws zijn geweest in NL, maar nogmaals, hier dus totaal geen last van gehad. Ze chillen op de weg, en doen verder niks!

Vandaag dus een vroege vlucht(om 03.30 ging de wekker) We dachten, die shuttle zal ons ook wel weer te laat ophalen dus een uur eerder de shuttle geboekt, kwam die keurig op tijd! Nu zitten we dus veel te vroeg hier op het vliegveld. Maarja, perfecte timing om dit verhaal te posten!
De planning is nu voor de komende 10 dagen Chiang Mai en Chiang Rai. Olifanten verzorgen, misschien de tiger kingdom bezoeken, het 3 landen punt en een compleet witte tempel staan o.a. op ons lijstje, zijn heel benieuwd!!

Xxx Ginny en Mandy

• 15 Januari 2014 - 18:48

Carmen:

Je maakt weet genoeg mee!!! Erg leuk, hoop dat je je al beter voelt xxx

• 15 Januari 2014 - 21:30

Annemarie:

Hoi Mandy , heerlijk om je begin te lezen. In gedachte reis ik mee.