Morgen is D-Day - Reisverslag uit Wijk bij Duurstede, Nederland van mandy - WaarBenJij.nu Morgen is D-Day - Reisverslag uit Wijk bij Duurstede, Nederland van mandy - WaarBenJij.nu

Morgen is D-Day

Blijf op de hoogte en volg mandy

06 Januari 2014 | Nederland, Wijk bij Duurstede

Hoi allemaal!

Toch nog even een kort berichtje voor we vertrekken.(*op het einde zag ik toch dat ik het niet kort kon houden, sorry!) Morgen is het zover, we vliegen om 22.00 uur, dus nog een hele dag om te zitten zenuwen en hopen dat we niet in de file komen te staan, wat toch altijd schijnt te gebeuren als ik op reis ga...

Na vrij veel stress toch al mn medicijnen gekregen(zag het al helemaal gebeuren dat ik alles kon gaan annuleren!) En dit drama verdient opzich al een eigen verhaal van a4 formaat, maar zal proberen het kort houden ;) En anders scroll je maar even door naar de volgende alinea! ;) 
Ik kreeg niet alles vd apotheek mee, dus na talloze mails en telefoontjes heen en weer in december, zou ik het pakket afgelopen vrijdag krijgen via een bedrijf met de post....alleen geen pakketje! 
Even bellen, bleek dat er 2 adressen in de computer stonden onder mijn naam en het naar het verkeerde adres op was gestuurd, heel fijn dus...
Na nog wat telefoontjes zou ik het dus zaterdag krijgen. 3x raden wat er weer niet werd bezorgd? Nogmaals gebeld, dit keer bleek het pakket bezorgd en zelfs afgetekend te zijn op mijn adres(door een spookie?) Nog een keer bellen, ik kreeg geen nieuwe pakket want ik scheen het al te hebben...Hele straat afgelopen of het daar misschien lag, geen succes! Weer gebeld(snappen jullie het nog?? De teller staat op oneindig) Nu kon ik toch wel een nieuw pakket krijgen, die ik dan zondag zou krijgen(yeah right, alsof ik jullie nu nog geloof...) Toen toch maar even voor de zekerheid langsgegaan bij het adres waar het vrijdag verkeerd was bezorgd, want je weet maar nooit...En wat lag daar?? Hoe is het mogelijk! Mijn pakketje, yay!
Dit is echt een ongelooflijk verhaal en heeft heel wat onnodige stress veroorzaakt...niet leuk! Maar vanaf dat moment kon ik eindelijk weer uitkijken naar de mooie reis!

Nou na dat drama verhaal weer verder ;)
Ook al mn inentingen net op tijd gehaald(vandaag zelfs de herhaling van hep B nog gehaald, auw...), klein fortuin aan malariapillen uitgegeven en een aantal kuren al in huis gehaald, voor het geval dat...Dus kan als ik wil een aardige apotheek op gaan starten in Azië! ;)  

Verder is de backpack helemaal ingepakt en nee, hij zit niet vol met kleding, makeup en schoenen. Maar met o.a. wcbril hoezen, zaklamp, regenponcho, platgedrukte wcrollen, waslijn, stapel pasfoto's voor de visums, lonely planet gidsen en meer typische backpackershit. En ja, o.a. ook welgeteld 3 korte broeken, 5 shirtjes, een legging, een vest en 2 bikinis...Dat worden grote wasjes, kleine wasjes komende 4 maanden! Kan dus zeggen dat ik wel beter ben geworden in inpakken ;)
(Toch kostte het me wel een paar uurtjes om erachter te komen dat je hem op een speciale manier in moet pakken en dat o.a. de propmethode niet werkt...) Maar alles past, yay!

Echt zo raar, besefte in een keer tijdens kerst dat het nog minder als 2 weken was en nu gaan we gewoon morgen al! Ook kwam het besef toen ik de backpack in ging pakken: goh, ga ik echt serieus 4 maanden uit dit tassie leven?? Want ookal is het een 70 liter backpack, op dat moment was het echt even een tasJE!! 
Zegt namelijk iemand die na 4 maanden USA met 2(!) koffers naar huis kwam en vervolgens na 6 maanden Australië met totaal 40kg thuis kwam aan hand- en ruimbagage...Dus dit was en word ook nog echt een uitdaging aangezien de backpack de hele reis niet echt zwaarder mag worden(of ik kom thuis met schouders als de hulk...)
Nee, ik ga gewoon pakketjes terug naar huis sturen vol met souvenirs e.d., lijkt me een beter plan! 

Nou dit was wél echt het laatste verslag uit NL, vind het zo spannend!!
Jullie kunnen ons volgen op deze blog, dan kun je evt je emailadres achterlaten en dan krijg je een mailtje wanneer ik iets geschreven heb. Of via facebook ons in de gaten houden, Ginny was zo slim om een speciale facebook pagina aan te maken 'Mandy en Ginny in zuid-oost azie' Daar proberen we ook foto's e.d. op te posten ;) 

Dit was em dan, het begin van een nieuw boekwerk voor het begin van een nieuw avontuur! 

xxx

  • 10 Januari 2014 - 16:52

    Anne Van Mullem:

    Heee Mandy en Gin!

    Leuk die verhalen! Ik volg jullie graag!

    xx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5670

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: